ניהול עסק לפי הוראות ניהול ספרים

ניהול עסק לפי הוראות ניהול ספרים

לקוח נכבד,
בזמן האחרון רשויות המס ערכו מספר תיקונים בכללים של ניהול חשבונות שותף. בהקשר זה, אזכיר בפניכם כללים עיקריים שלפיהם  צריכים לפעול :
1.     כסף מזומן או כל אמצעי תשלום אחר שמגיע מלקוח כרוך בכך שהלקוח יקבל קבלה במקום ,וחשבונית מס בהתאם (אם הלקוח הוא עוסק מורשה).
2.     במקרה של קבלת שקים בקבלה שניתנת ללקוח ירשמו כל פרטי השיק. לחשבונכם בבנק צריכים להגיע אך ורק שקים שמוזכרים בקבלות. אם אתם צריכים להפקיד לחשבון שקים שלא שייכים לעסקיכם,חייבים לשמור מידע על מי שהביא את השקים הנ"ל ובאיזה עניין.חייבים לשמור על מסמכים עם נתונים של השקים שהופקדו בחשבון בנק.
3.     בכל מקרה, במקום העסק חייבת להיות קופה. בתחילת יום העבודה מופקדים בקופה זאת כספים המיועדים לעודף בצירוף פתק המציין תאריך וסכום שהופקד בקופה ברגע זה. כל סכום כספי שנלקח מהקופה או הופקד לתוכה חייב להיות מלווה בפתק.  בכל חלק של יום עבודה חייב להיות תיאום מלא בין מה שנמצא בקופה (כולל פתקים) לבין הכנסה שלכם הרשומה באותו יום. בערב דרוש להוציא מהקופה את כל הכסף. בהמשך תוכלו להשתמש בו כרצונכם.
4.     במקום עבודה שלכם חייב להיות מחירון עבור שירותים שהעסק שלכם נותן.
5.     אם אתם קובעים מראש פגישה עם לקוח, אתם מוכרחים לנהל יומן ובו מתועדות כל הפגישות. היומן חייב להיות ספר כרוך, מאורגן וממוספר (רשויות המס לא מקבלות יומנים שמאוד קל  לתלוש  מהם דפים). הרישומים ביומן חייבים להיעשות בעט. אם הלקוח מבטל פגישה, חייבים למחוק רישום לגביו ביומן, כך שניתן יהיה לראות מה היה רשום שם לפני. אסור להשתמש ביומן בטיפקס או בעיפרון. חייב להיות תיאום בין רישומי הקבלות לבין רישומי הפגישות עם לקוח.
6.     יומן פגישות וספר קבלות חייבים להיות תמיד איתכם במקום העסק, אפילו אם אתם עובדים בימים שונים ובמקומות שונים.
אם יש לכם שאלות כלשהם בניהול נכון של עסקיכם מבחינת רשויות המס, משרדינו ישמח לעמוד לשירותכם.
בברכה,
גולקו לריסה

יועצת   מס

0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

כתיבת תגובה