פיצויים בגין מבצע "צוק איתן"

פיצויים בגין מבצע "צוק איתן"

30/07/2014

לקוח/ה  נכבד/ה ,

שר האוצר לפיד חתם על תקנות המאפשרות תשלום פיצויים בגין נזקים עקיפים לבעלי עסקים בדרום הארץ

 

כיועצת מס שלכם חשוב לי שתהיו מעודכנים כי שר האוצר, יאיר לפיד, חתם על תקנות המאפשרות תשלום פיצויים בגין נזקים עקיפים לבעלי עסקים בדרום הארץ, בין הטווחים 0-40 ק"מ מגבול רצועת עזה, בעקבות מבצע "צוק איתן".

התקנות יובאו לדיון בוועדת הכספים של הכנסת.התקנות מתייחסות לתקופה שבין 08/07/2014 עד 31/08/2014, או עד למועד סיום מבצע "צוק איתן", לפי המוקדם ביניהם.

תנאי להגשת תביעה בכל אחד מהמסלולים הוא תשלום משכורת לעובדים שנעדרו בשל המצב הביטחוני.

הפיצויים יינתנו על ידי רשות המיסים (מס רכוש) ותהיה אפשרות לבחור בין שלושה מסלולים :

 

  1. מסלול שכר – מעסיק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין שכר  ששילם לעובדים, שלא הגיעו לעבודתם בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כמו כן, הפיצוי יינתן עבור עובד שנעדר ממקום עבודתו בשל השגחה על ילדיו שמתחת לגיל 14, ולראשונה גם בעבור אדם עם מוגבלות, שנמנע ממנו להגיע למקום העבודה ולשהות בו משום שאינו יכול לעמוד בהנחיות פיקוד העורף.
  1. מסלול מחזורים – בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד חודשי או דו- חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
  1. מסלול הוצאות – בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק התפעולי שנגרם לעסק בתקופה הרלבנטית, בשל המצב הביטחוני בדרום. מסלול זה נקבע במטרה לפצות על הוצאות עודפות של העסק שנוצרו כדי לשמור על המחזור הרגיל שלו בזמן מבצע.

0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

כתיבת תגובה